Kees Stolker

Kees Stolker is een van de adviseurs bij Assum Advies. Hij is in 1982 gestart in de ICT na zijn opleiding aan de HTS – Hogere Informatica in Den Haag. Het oplossen van proces en organisatieproblemen met de hulp van automatisering is zijn kracht.

Kees is enthousiast en leergierig en heeft een afwisselende carrière opgebouwd waar hij bij veel verschillende bedrijfsprocessen, in verschillende organisaties, ervaring heeft opgedaan.

In 2018 heeft Kees als senior functioneel consultant en proces manager deelgenomen aan een uitdagend en complex project om bij een grote Nederlandse bank het Customer Relationship Management systeem te vervangen.

Staat u voor een opgave waarbij bedrijfsprocessen, organisatie en automatisering moeten samenkomen om een verbeterslag te maken en zoekt u iemand waarmee U kunt sparren en die kan optreden als gedelegeerd opdrachtgever of projectbegeleider, dan is de kans groot dat Kees de aangewezen man is.

Profiel

Kees is analytisch, overziet de relaties en afhankelijkheden tussen processen en applicaties en is  specialist op het gebied van kwaliteitsmanagement (Six Sigma Master Black Belt).  Hij is daarmee uitstekend gepositioneerd om u te helpen bij goede, kosten effectieve, verbeteringen van uw bedrijfsprocessen, waarbij automatisering en proces goed in balans zijn.

Ervaring

Kees is na een aantal starters functies bij een consultancy bureau gaan werken. Daar heeft hij in 10 jaar tijd een schat aan ervaring opgedaan bij bedrijven en overheid. Hij heeft daarbij zowel technische als functionele opdrachten gedaan. Daarna heeft hij 10 jaar bij General Electric gewerkt. Daar heeft hij in 1997 de overstap gemaakt naar Six Sigma en daar als proces verbeteraar/manager in een internationale omgeving diverse projecten gedaan rond inkoop, crediteuren, en verhuur. In 2005 begonnen bij ABN AMRO. Begonnen in de internationale strategische inkoop als manager van het internationale tendering- en contractensysteem.  Later is hij leidinggevende van de IT afdeling van het facilitair bedrijf geworden. Na een periode als project manager en projectbegeleider voor het internationale netwerk van de bank is hij bij de afdeling klantrelaties (CRM) gaan werken. Eerst als projectmanager voor de internationale uitrol, later als functioneel consultant bij het project om het bestaande CRM systeem te vervangen door een nieuw systeem op basis van MS Dynamics.

Achtergrond van Kees

Na het afronden van zijn HTS Informatica (HIO) studie, is Kees gestart met een carrière in de IT. Eerst bij Robeco en de Universiteit Leiden en vervolgens als consultant bij Database Consultant Europe. Na een aantal succesvolle jaren bij  General Electric (TIP Trailer Rental Europe), overgestapt naar ABN AMRO en heeft hij diverse trainingen en opleidingen gevolgd om vooral te blijven leren.

Neem contact op met Kees en ontdek hoe hij u kan helpen

Ons team

Leer ons team kennen en ontdek hoe Assum Advies uw bedrijf kan helpen.